מחפשים ייעוץ מקצועי ? שלכם ונחזור אליכם בהקדם

    משפט מנהלי

    מכרזים ומשפט מנהלי

    ישנם תחומי משפט רבים, המשפט החוקתי שמסדיר את מערכות השלטון, המשפט הפלילי שמפרט מה אסור ומה מותר, המשפט האזרחי שבעזרתו אנו פותרים סכסוכים משפטיים בין שני אזרחים. אך תחום נוסף ופחות מוכר הוא משפט מנהלי שתפקידו להסדיר את כל הקשור לרשויות המדינה, כגון משרדי הממשלה השונים, הגופים הפועלים תחתיהם כמו המשטרה וכן נושאים נוספים. בעצם, בית המשפט מבקר החלטה או פעולה מנהלית של רשויות המדינה במסגרת שלוש קטגוריות- הסמכות המנהלית שלה לפעול, ההחלטה עצמה וכן תקינות ההליך בו התקבלה ההחלטה או בוצעה הפעולה המנהלית. העותר יכול לטעון למשל שההחלטה שקיבלה ועדה כלשהי של אחת מרשויות המדינה אינה חוקית מאחד הסיבות הקיימות, למשל אם ההחלטה לא מנומקת דיה או התבצעה בהליך לא תקין. לבירור בנושא, פנו אל עורך הדין יוסף אמר.

    מתי משפט מנהלי רלוונטי לי האזרח הפשוט

    ניקח דוגמא של אזרח שהלך להפגין במקום ציבורי במהלך הפגנה מאושרת. מסיבה כזו או אחרת שוטר, שהוא בעצם פועל מכוח החוק שהמדינה נתנה לו, פגע בחופש ההפגנה של אותו מפגין מכיוון שלא נתן לו להיכנס לשטח ההפגנה, למשל כי לטענת אותו שוטר אי אפשר להיכנס לשטח ההפגנה בלבוש מסוים. באותו מקרה אותו אזרח מאוכזב יכול לפנות לערכאות המשפטיות במסגרת דיני משפט מנהלי, על מנת למנוע מקרה עתידי דומה לו או למפגינים אחרים. תפקידו של בית המשפט המסגרת המשפט המנהלי היא לראות האם רשויות המדינה השונות בעצם ביצעו את תפקידן כנדרש לפי החוק.

    בגין איזו עילה אני יכול לעתור?

    משפט מנהלי כולל בתוכו מספר עילות שבגינן אזרח יכול לעתור לבית המשפט ולנסות להוכיח כי נעשה לו עוול על ידי רשויות המדינה. העילות השונות הן- פעולה בחוסר סמכות של הרשות, הליך לא הוגן, אי מתן זכות לטיעון, ניגוד עניינים, אי ביצוע חובת התייעצות, שיקול דעת לקוי, חוסר שוויון, הבטחה שלא מומשה, זמן לא סביר, או פעולה לא מנומקת כראוי. עו"ד יוסף אמר, בעל תואר ראשון ושני במשפטים, מוסמך כבורר וכמגשר, מנוסה בתחומי משפט רבים וביניהם משפט מנהלי, וישמח לעזור לכם בהשגת זכויותיכם בנושא זה ועניינים משפטיים אחרים.

    מידע נוסף בנושא

    החשיבות של הבחנה בין סוגי משפט שונים

    גם האזרח הממוצע שלא מתעניין כלל בעולם המשפט צריך לכל הפחות לדעת איך נראית מערכת המשפט הישראלית, זאת על מנת שיבין בדיוק במה דברים אמורים כאשר יגיע זמן שבו הוא בעצמו יצטרך להגיש תביעה כזאת או אחרת. משפט מנהלי, כאמור, מתאים למקרים שבהם אזרח זה או אחר יקבל תשובה מגוף שפנה אליו אך יחשוש או יחשוד שההליך לא בוצע בצורה תקינה וחוקית או שהתשובה לא תהיה מנומקת כדי להניח את דעתו בנוגע לבחינה מעמיקה של הבקשה.

    עורך הדין יוסף, אמר מציע שירותים משפטיים מקצועיים בהתאמה אישית לכל לקוח ולקוח גם בתחום של המשפט המנהלי ואפשר לקבל אצלו מענה אמין ומקצועי לכל השאלות בנושא זה.

    מה עושים כדי למצות הליכים במסגרת משפט מנהלי?

    ישנם בישראל עורכי דין שמתמחים בתחום של משפט מנהלי והם יכולים לייצג אזרחים או כל גוף אחר שמעוניין לעתור כנגד גוף שלטוני כזה או אחר שלדעתו לא פעל כפי שהוא צריך או שתהליך כזה או אחר שבוצע לא היה תקין או מנומק דיו. את העתירה יש להגיש באמצעות עורך הדין וכמובן לאחר קבלת ייעוץ פרטני ממנו שיורה על כך שאכן יש ממש בתביעה והיתכנות בפסיקה לטובת העותר. החשיבות בתחום זה היא הידיעה שפסיקה או הודעה של גוף זה או אחר אינם סוף פסוק וחשוב לוודא שהליכים מבוצעים בצורה תקינה וחוקית.

    מה זה משפט מנהלי?

    התחום של המשפט המנהלי נחשב לפחות מוכר וידוע בקרב אזרחי המדינה. יש מודעות גבוהה והכרות מעמיקה עם מערכת המשפט הפלילי, הציבורי או האזרחי אך דווקא המשפט המנהלי נופל בין הכיסאות ולא הרבה אזרחים מכירים אותו ומודעים אליו. מערכת משפט מנהלי היא מערכת משפטית שהמטרה שלה היא לבחון ולבקר את רשויות הממשלה כרשות מבצעת במדינה ואת הגופים שפועלים תחתיה – גופי אכיפת חוק ומשטרה, למשל. מערכת משפטית זו בוחנת את עצם ההנהלות של הגוף המדובר, את תקינות ביצוע ההליכים בו ודרך קבלת ההחלטות ועצם היישום שלהם שצריך להיות תקין, חוקי ונקי כפיים.

    מאמרים נוספים

    עו"ד צוואות מנוסה

    עו"ד צוואות צוואה היא מסמך חשוב שיש לו משמעות גדולה מאד וצריך לוודא שכותבים ועורכים אותו על פי הכללים. כאשר המסמך נפתח ונחשף מי שכתב אותו כבר לא בין החיים ואי אפשר לברר דברים או לשאול שאלות. מכאן שאדם שחשוב לו...
    להמשך קריאה

    עו"ד לענייני ירושה - ניסיון רב שנים

    עו"ד לענייני ירושה אף אחד לא אוהב לדבר בקול רם על מה שקורה לאחר פטירתו של אדם אהוב ומהסיבה הזאת כל מה שקשור לנושאים כמו צוואות או ירושות היה כזה שלא מדברים עליו ואפילו מסתירים אותו. אנשים האמינו במזל רע והעדיפו...
    להמשך קריאה
    חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
    Open chat
    1
    Scan the code
    שמי יוסף אמר ואני אשמח לעזור לך